Menu
Food

Folosirea principiilor de yoga pentru o alimentație sănătoasă și sustenabilă

Multi dintre noi suntem conștienți de necesitatea de a mânca sănătos. Iar o bună modalitate prin care putem face asta ar putea fi aceea de a ne întoarce la practicile străvechi. De cele mai multe ori, pe lângă faptul ca promovează o dietă echilibrată, aceste principii încurajează si stilul de viață sustenabil. Cu sute de ani în urmă, înaintea epocii pizza, yoghinii au ajuns la o înțelegere a modului în care ceea ce pun în corpul lor influențează starea lor fizică, mentală și emoțională. Iată o perspectivă asupra acestor principii yoghine.

Yoghinii ne invită să fim atenți la cei 3 Gunas. Gunas sunt calități sau caracteristici. Aceste trei calități sunt prezente în orice și interacțiunea lor determină forma, calitatea și comportamentul tuturor lucrurilor.

  1. Rajas / rajasic – înseamnă agresiv, neliniștit, aprins, pasionat

Rajas este experimentat ca mișcare, activitate, agitație și dorință. Stările rajasice includ pasiunea, vigilența, determinarea, egocentrismul, anxietatea, neliniștea, furia, lăcomia și îngrijorarea. Exemple de alimente care creează această calitate sunt cafeaua și băuturile cu cofeină, alimentele foarte condimentate, ceapa și usturoiul. Rajas reprezintă, totodată, mâncare prea picantă, prea înțepătoare, prea acră sau prea amară. În aceeasi categorie intră și mâncărurile și băuturile care conțin cantități mari de zahăr.

  1. Tamas / tamasic – înseamnă leneș, letargic, întunecat, ignorant.

Tamas este experimentat ca inerție, obscuritate, inactivitate și frică. Stările tamasice includ lene, îndoială, tristețe, durere, rușine, plictiseală, apatie și ignoranță.

Exemple de alimente care creează această calitate la noi sunt carnea, ouăle și alcoolul. Alimente din această categorie sunt fie vechi, procesate, prea gătite și prăjite.

  1. Sattva / sattvic – înseamnă pur, armonios, clar, echilibrat, pașnic.

Sattva este experimentat ca liniște, echilibru, armonie și claritate. Stările emoționale asociate cu sattva includ fericirea, bucuria, pacea, dragostea, libertatea, prietenia, deschiderea, creativitatea, împlinirea și inspirația.

Exemple de alimente care creează această calitate sunt fructele și legumele organice proaspete. Alimentele sattva intregreză cereale integrale și nuci, fasole, linte și uleiuri pe bază de plante., Mierea și condimentele precum scorțișoară, busuioc, coriandru, ghimbir și turmeric sunt, de asemenea, considerate sattva.

Așadar, este timpul să extindem practica de yoga și la masă prin aplicarea principiilor ayurvedice pentru a ne menține corpul hrănit, mintea limpede și Planta sanatoasă.

No Comments

    Leave a Reply